Havajský deník 6.

Kauai: Maha'ulepu Heritage Trail, vyhlídková jízda podél kaňonu Waimea, Kilauea Lighthouse, Princeville a Queen´s Bath

Sobota 19.3.2022

Náš program je dnes volnější a tak vstáváme v 7:00 a vyjíždíme dokonce až po osmé hodině.

Náš plán na sobotu.

Prvním cílem je Maha'ulepu Heritage Trail na nejjižnějším cípu ostrova u městečka Poipu. Vede od pláže Shipwreck Beach podél pobřeží východním směrem až Punahoa Point (začátek pláže Gillin´s Beach). Z našeho hotelu je to na parkoviště, ze kterého vycházíme, 32 km (35 min.). Z parkoviště jdeme k moři na vyhlídku Makawehi Point, odkud je hezký výhled na pláž Shipwreck Beach. Pak improvizovaně postupujeme spletí cestiček, chvíli těsně nad skalními útesy, chvílemi piniovými remízky směrem k Punakoa Point.

Skalnaté pobřeží první části treku.
Chvílemi vystřídal skalnatý povrch cesty písek.

Asi po jednom kilometru se pěšina odklání od skalnatého pobřeží a další kilometr jdeme podél golfového hřiště Poipu Bay Golf Course. Výhled na pobřeží je zde zastíněný křovinami, zato jsou zde zřetelné pozůstatky historických zdí a budov.

V těchto místech se cesta odklonila od pobřeží.
Na hranicích golfového hřiště byly pozůstatky historických staveb.
Solidní bunker

Poslední kilometr vede křovinatým porostem, ze kterého občas vzlétne nějaký opeřenec. Cestu zpět bereme ve svižnějším tempu a u auta jsme kolem 12. hodiny.

Majna obecná (Acridotheres tristis) byl jeden z nejběžnějších ptáků na Havaji

Ještě než zamíříme k Waimea Canyon, děláme malou zajížďku k přístavu Eleele, kde jsme již předchozí den byli, a míříme k malé plážičce s mnohoznačným názvem Glass Sand Beach. Skutečně zde v písku pár skleněných zrnek objevujeme, ale za zajížďku to rozhodně nestálo.

Glass sand Beach na dlani

V městečku Waimea máme naplánovaný oběd ve stánku Shrimps Station, který nabízí krevety snad na 6 způsobů. Já zkouším krevety v česnekové omáčce a Alena krevety v kokosové omáčce. Každá porce 12,95 USD. Okoukneme zde ještě pár stánků s ovocnými džusy a zmrzlinou a startujeme směr kaňon.

Je libo krevety?

Kaňon je dlouhý asi 14 km a hluboký snad 900 m. Vyjíždíme až na samý konec silnice k Pu'u o Kila Lookout, což je kromě vyhlídky začátek Pihea Trail. Na trek už dnes nechceme a zdejší vyhlídka je úplně zakrytá mraky. Za parkování zde chtějí poplatek 20 USD. I další vyhlídka Kalalau Lookout je v mlze, a tak sjíždíme na parkoviště u Honopu Ridge Trailhead, kde se nám kaňon poněkud poodhalil. Parkoviště je zde rovněž placené.

Vyhlídka od Honopu Ridge Trailhead.

Až u Picnic Ground Puu Ka Pele je vyhlídka do kaňonu podle našich představ, jsou zde i toalety a parkoviště není placené. Uděláme pár fotografií a jedeme zpět dolů. Zastavíme ještě u dvou divokých parkovacích míst, kde se nám vyhlídka zdá trochu jiná, a vracíme se do hotelu.

V Lihue se ještě zastavujeme v areálu společnosti Kōloa Rum Company, kde se vyrábí, testuje a prodává místní rum. Budovy společnosti jsou v krásném udržovaném parku. Vše, kromě restaurace je však už zavřeno. Otvírací doba je od 10:00 do 17:00 denně kromě neděle. Poslední ochutnávky začínají v 16:00. Jedeme teď už přímo do hotelu, kde nás čeká vířivka a postel.

Další vyhlídka na Waimea Canyon.

Neděle 20.3.2022

Náš poslední den na Kauai. Oproti připravenému programu bude náš dopolední program dost improvizovaný.

Orientační mapka.

Ráno sice zamíříme podle plánu k majáku Kilauea, ale focení v této ptačí lokalitě se nekoná. Naše návštěva bohužel vyšla na neděli, kdy je vstup do lokality uzavřen. Byla to naše chyba, že jsme si tuto skutečnost neověřili předem.

Fotka majáku Kulauea od zavřené brány.

Nicméně zůstáváme asi půl hodiny a fotíme hnízda terejů červenonohých, které jsou na dosah mého objektivu, a zkoušíme i jiné ptáky, kteří se tu občas objeví.

Terej červenonohý (Sula sula).

Pak se přesouváme do rezidenčního městečka Princeville, kde chceme zajít k malým mořským zátokám, které se nazývají Queen´s Bath. Městečko, jehož centrem je golfové hřiště a resort, se na první pohled liší od ospalých vesnic a městeček na Havaji. Prakticky všechny zdejší domky jsou novostavby se zastřiženými trávníky. Všude je zákaz stání a malinké parkoviště u pěšinky ke Queen´s Bath je beznadějně obsazené. Vracíme se ke golfovému resortu, kde je velké parkoviště. Alena jde do resortu koupit parkovací lístek (20 USD). Já zatím zkouším fotit hejna havajských hus, které se procházejí po golfovém hřišti, a přemýšlím, jak se uklízí zbytky, co tu po nich zůstanou. Ulicemi městečka je to k začátku stezky, která vede k moři, necelý kilometr. Máme čas, a tak si prohlížíme domky a zahrádky kolem.

Domky v Princeville.

Stezka od výše zmíněného malého parkoviště je uzounká, křivolaká, vymletá a po dešti musí být i hodně kluzká. Je však krátká. Asi po tři sta metrech se ocitáme na skalnatém pobřeží, které zde tvoří jakousi černou kompaktní plošinu, do které se zakousávají malé mořské zálivy: Queen´s Bath (Královniny bazény/lázně/koupele).

1. královnin bazén.

U prvního přírodního bazénu je na náš vkus hodně lidí, tak pokračujeme k dalšímu. Zde jsou jen čtyři lidé a u dalších dvou už není nikdo. Uděláme pár fotek kocháme se pohledy černo-modro-zelenou scenérii. Chvíli si necháme omývat nohy slanou vodou a pak se pomalu vracíme.

Poslední opuštěné jezírko. Foceno mobilem.

Před výstupem k silnici se ještě zastavujeme u prvního jezírka a fotíme "o něco mladší", jak ze skály skáčou do průzračného jezírka. Dokonce jsme zde nachytali i karetu.

Skákající dívky
Kareta má trochu obavy, aby se dívkám něco nepřihodilo.

A pak už vzhůru k autu.

Po obědě a jednom pivku jdeme na pláž. Alena se vyhřívá na sluníčku a pohupuje se ve vlnách. Já se s foťákem procházím po pláži a přilehlé zahradě a fotím.

Alena relaxuje.
Naplavené dřevo na konci pláže.

Cestu zpět z konce pláže jdu hotelovou zahradou.

V trávě nachytám malé hejno panenek tříbarvých (Lonchura malacca).
.. a v hotelové restauraci usměvavou zpěvačku, jméno mi neprozadila.

Ve čtyři hodiny se zvedáme a jdeme si poležet k bazénu a do vířivky.

Alenu jsem přinutil, aby se ponořila do tohoto designového skvostu.

V pět hodin začíná pršet. Je to náš první deštík na Kauai a my si ho užíváme ze zastřešené terásky našeho pokoje.

Prší prší jen se leje..

Co se nám líbilo a co míň - hodnocení jsou samozřejmě velmi subjektivní.

Vynikající:

- Maha'ulepu Heritage Trail

- Queen´s Bath a Princeville.

Velmi dobré:

- Vyhlídková jízda podél Waimea Canyon (asi bychom zvážili doplnit alespoň kratším trekem)

Vynechat:

- Grass Sand Beach

Bohužel nemůžeme posoudit ptačí lokalitu kolem majáku Kilauea.