Cesta po Peru 1 - Na cestě

Po relativně dlouhé době můžeme plánovat a realizovat naší poznávačku bez testů a hlavně bez stresu, že plánovaná cesta skončí díky pozitivnímu testu ještě dřív než začala. K cestě nám tentokrát stačí platný pas, samozřejmě letenka, potvrzení o vakcinaci proti covidu a čestné prohlášení o zdravotním stavu (DECLARACIÓN JURADA DE SALUD ....), které se vyplňuje a zasílá online na příslušné úřady v Peru.

Declaración Jurada de Salud ...

Pár slov úvodem

Cestu jsme začali připravovat asi půl roku dopředu, tentokrát ve spolupráci se zlínskou cestovkou Viva Travel. Vedle našich tradičních priorit (příroda,fauna,flora) jsme v itineráři naší cesty nechali větší prostor městům a historickým památkám.

Z původního záměru se nám podařilo do třítýdenního itineráře zařadit čtyři zajímavé destinace a aktivity:

1. Ptáčkaření (pozorování a hlavně focení ptáků) na severu země na pomezí Amazonské nížiny a východních svahů And (5 dní).

2. Přejezd Altiplana z Arequipy do Puna s kratšími výšlapy a s pozorováním místní fauny a flóry (3 dny).

3. Památky Inků (jezero Titicaca, posvátné údolí, Machu Picchu a Cusco) (5 dní).

4. Jihovýchodní peruánská Amazonie (3 dny).

5. Prohlídka Limy vč. muzea předkolumbovských kultur.(2 půldny)

Bohužel se nám už nepodařilo do itineráře vměstnat NP Huascarán a planinu Nazca.

Cesta do Tarapota (6. až 8. 10.2022)

Cesta do peruánského Tarapota, kde začíná první etapa naší poznávačky po Peru, není zrovna nejkratší. Z Brna do Prahy vyjíždíme vzhledem k časnému odletu (06:30) raději předchozí den odpoledne, přespáváme poblíž letiště a vzorně 3 hodiny před odletem už stepujeme v odbavovací hale T2. Při mezipřistání v Paříži máme před odletem do Limy tříhodinovou pauzu. V Limě přistáváme v 16:00 hodin místního času. Časový posun oproti ČR je 7 hodin. V letadle jsme z Prahy celkem strávili 13 hodin.

Pasová kontrola v Limě proběhla bez mimořádných událostí a když jsme na karuselu objevili i oba naše kufry, jdeme se ubytovat do hotelu Costa del Sol, který je hned před letištní halou. Nemusíme tedy ani hledat stanoviště shuttle-busu ani čekat frontu na taxi.

Na recepci sice napoprvé dostaneme kartu od již obsazeného pokoje, ale napodruhé už je vše OK. Jdeme obhlédnout vnitrostátní terminál, něco lehce pojíme a brzy uleháme (u nás jsou už 2 hodiny po půlnoci).

Náš pokoj v Costa del Sol
Výhled z pokoje na letiště

Pasová kontrola v Limě proběhla bez mimořádných událostí a když jsme na karuselu objevili i oba naše kufry jdeme se ubytovat do hotelu Costa del Sol, který je hned před letištní halou. Nemusíme tedy ani hledat stanoviště shuttle-busu ani čekat frontu na taxi.

Některé suvenýry byly opravdu roztomilé
Nabídka dámského oblečení byla chic

Před nástupem do letadla nás čeká ještě jedna pořádná fronta před kontrolou příručních zavazadel. Odlet letadla však stihneme bez problémů.

Náš let do Tarapota.

Do Tarapota letíme se společností LATAM (LA 2085).Let má trvat asi hodinu a půl, ale v Tarapotu jsme o 20 minut dřív. Na rozdíl od větrné Limy je v Tarapotu pěkné teplíčko.

Pár slov o Tarapotu: Tarapota leží v provincii San Martin v severní části Peru na pomezí Amazonie a Východním hřebenem And. I když není hlavním městem provincie, je se svými 180 tis obyvateli největším městem provincie a díky letišti s dobrým spojením s Limou rovněž nejvýznamnějším obchodním centrem provincie. Ve městě je univerzita, potravinářský průmysl a samozřejmě průmysl služeb pro turisty. Přestože město bylo založeno již koncem 18.století a patří k nejstarším v tomto regionu, nejsou tu žádné mimořádné historické pamětihodnosti.

Z letiště přejíždíme do hotelu Coconut, který je asi 10 minut od letiště. Na velké zahradě je roztroušeno asi 10 nebo 12 bungalovů. Hotel je téměř prázdný, doznívá zde ještě doba covidová. Do města se nám moc nechce, a tak trávíme odpoledne s foťákem v hotelové zahradě nebo v bungalovu s knížkou. Podvečer se ještě setkáváme s průvodcem Kennym a domlouváme se na zítřejší start našeho ptáčkaření.

Chatka v hotelu Coconut
Opravdu pěkná zahradní restaurace
Tangara palmová byla jediným fotoúlovkem v hotelové zahradě.

Noc v hotelu patřila k těm nejhorším, co jsme na dovolených zažili. Poklidný hotel obklopený zelení se po západu slunce změnil diskotékové peklo, které nám dalo krátce usnout až něco po páté hodině ranní. Kenny nám objasnil, že páteční a sobotní večery a noci v Peru patří hudbě a tanci a kdo chce zrovna spát má prostě smůlu.

Zkušenosti z prvních dnů cesty:

1. Pokud po příletu do Limy pokračujete hned další den dál letadlem, vřele doporučujeme letištní hotel Costa del Sol. Pokud si budete moci vybrat, požádejte o pokoj s okny odvrácenými od letiště.

2. Nákup suvenýrů nenechávejte na letiště v Limě. Výběr je zde sice veliký, ale většinu stejných suvenýrů koupíte jinde za výrazně nižší ceny.

3. Odbavování na vnitrostátních terminálech probíhá v Peru u automatů. My jsme si ze začátku nechali raději poradit, ale od třetího přeletu jsme to už zvládali bez pomoci.

4. Při vnitrostátních přeletech si můžete přes kontrolu přenést vodu.

5. Pokud se v pátek a v sobotu chcete v hotelu vyspat, zeptejte se při check in na recepci, jak je to s diskotékami v nejbližším okolí.